Det finns många fördelar med att överge fax & mail, för att istället jobba med olika former av EDI.
Vår webportal är ett avancerat, men lättarbetat verktyg som ger dig bättre kontroll på era transporter. När du loggat in i portalen kan du enkelt registrera nya bokningar, skapa fraktsedlar och etiketter. Här väljer du avsändare och mottagare från era befintliga register. Du kan också ladda ner kvittenser, kontrollera kostnader och fakturor, samt beräkna priser på kommande transporter - utan att ödsla tid på manuell uträkning. Om du redan är kund hos oss, så kan du dessutom se all historik på uppdrag vi utfört, oavsett om du tidigare jobbat med webportalen eller inte. Förutom att det är väldigt snabbt och smidigt att komma igång, så är tjänsten dessutom helt kostnadsfri. Oavsett om du idag är kund eller inte, kontakta oss så har du ett konto om några minuter!
Jobbar du redan idag med program för order &- lagerhantering, produktionsplanering eller spedition? Då kan du spara ytterligare tid genom att vi tillsammans integrerar våra system. Det betyder i praktiken att när du lägger en order från ert affärssystem, så dyker den upp hos oss. Vårt system svarar automatiskt med fraktsedlar och pris för transporten. När denna funktionalitet är på plats kan vi tillsammans utöka systemens kommunikation, exempelvis genom EDI-fakturor. Detta bidrar till en mer effektiv process både hos er, och oss. För att dra full nytta av fördelarna med äkta EDI, har systemet konstruerats för enkel integration mellan både ert och vårt befintliga affärssystem.
Visst låter det intressant? Hör av er till oss, så diskuterar vi saken närmare!
Flertalet system på marknaden är redan anpassade för kommunikation direkt med oss, oavsett om man är kund eller underleverantör till oss. Nedan följer några exempel: