Hoppa till huvudinnehåll

Reklamationer

Olyckan ska inte vara framme - men om den ändå är det... Det är aldrig roligt när gods blir skadat eller försvinner.

bud_express

Vi på Transportören strävar efter och har som ett kvalitetsmål att reklamationer inte får överstiga 0,2% av utförda transportuppdrag. Under 2021 lyckades vi hålla reklamationsnivån under 0,18%.

En bidragande orsak till att transportskador inträffar, är omlastningar, och vi försöker minimera omlastningar i största möjliga mån. Godset skall lastas på rätt bil från början.

Om olyckan dessvärre skulle vara framme, ber vi er att omgående kontakta er anlitade leverantör. Det kan vara vi eller en speditör.
Har du själv anlitat Transportören för att utföra en transport, och denna behöver reklameras så gör du det genom denna reklamationsblankett.

Inspektera alltid godset vid ankomst. Skulle godset vara skadat, begär att chauffören skriver under detta på fraktsedeln. Vid mer omfattande skador ber vi er att kontakta ert försäkringsbolag.

nsab2000

Alla uppdrag utförs enligt NSAB 2000 med undantag av försäkringsplikt i § 27 C3.

Vill du veta mer?

lotta-linderoth

Lotta Linderoth

Göteborg (HK) Administration, Reklamationsansvarig

lotta [dot] linderoth [at] transportoren [dot] se 031-705 07 76